مهمترین معیارها در انتخاب لپ تاپ گیمینگ
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۹۰۳۲
طبق بررسیهای انجام شده اکثر افرادی که به عنوان گیمر شناخته میشوند، معتقدند CPU مهمترین نقش را در ایجاد تجربه خوب در بازی با کامپیوتر ایفا میکند. به همین دلیل است که این افراد، اول قدرت CPU را مشخص کرده و بعد از آن با بررسی دیگر ویژگیها، اقدام به خرید لپ تاپ میکنند. در این گزارش که توسط تیم متخصصان فروشگاه اینترنتی زنبیل تهیه شده، به بررسی این عقیده خواهیم پرداخت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی زنبیل، اولین قدم این است که بودجهای که برای خرید لپ تاپ کنار گذاشتهاید را مشخص کرده و در نهایت بدانید مثلا با بودجه متوسط چه لپتاپی میتوان خرید؟
پس از مشخص کردن بودجه، باید بدانید سیستمی که قصد خرید آن را دارید قرار است برای شما چه کاری را انجام دهد، کارهای محاسباتی، چندرسانهای، اداری یا بازی؟
هر کدام از این کاربردها، بار پردازشی مشخصی دارند که روی قطعات خاصی اعمال میشود، پس باید اولویت خود را بر قوی تر کردن آن قطعات قرار دهید. به عنوان مثال هنگام بازی، حداکثر فشار بر روی GPU وارد میشود و به همین دلیل است که سیستمهای گیمینگ باید دارای کارت گرافیک قدرتمندی باشند. سیستمهایی که برای کارهای مهندسی و محاسباتی مورد استفاده قرار میگیرند، بیشتر CPU و RAM آنها درگیر میشود و توجه به این دو قطعه مهمتر است.
اهمیت CPU بر کیفیت بازی ها
بازیهای امروزی بر حسب نوع خود میتوانند کار بیشتر یا کمتری از CPU بکشند. به عنوان مثال برای نمایش روان و بدون ایراد بازیهای استراتژیک، نیاز به محاسبات سنگینی وجود دارد که اهمیت CPU قدرتمند را نمایانتر میکند. در جدول زیر به طور خلاصه حداقل CPU مناسب را برای برخی بازیهای پرطرفدار مشخص کردهایم. در ستون آخر هم بهینهترین CPU برای داشتن تجربهای خوب در هر بازی پیشنهاد شده است. در این جدول حداقل پردازندهای که برای هر بازی پیشنهاد شده، کیفیت قابل قبولی را برای حالتی که تنظیمات بازی در میزان متوسط یا بالا قرار داده شده ارائه میکند. CPU بهینهای که پیشنهاد شده هم حداکثر کیفیت را متناسب با صرف حداقل هزینه ایجاد میکند.
تاثیر همزمان کارت گرافیک و CPU
طبق تجربه میدانیم که حتی با کیفیتترین بازیهای موجود، در حالتی که با بالاترین کیفیت تنظیم شده باشند، نیازی به صرف هزینه برای خرید قویترین CPU را ندارند. به عبارت دیگر اگر کارت گرافیکی و CPU نصب شده روی سیستم با دقت انتخاب شوند، با حداقل قدرت CPU میتوان حداکثر بازده ممکن را به دست آورد و دیگر نیاز به صرف هزینه برای داشتن CPU قویتر ندارید. در جدول زیر میتوانید بهترین CPU را برای انواع کارت گرافیک بر حسب بودجههای مختلف مشاهده کنید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نمیتوان گفت که با خرید قویترین و گرانترین CPU با بیشترین تعداد هسته، بهینه ترین سیستم را خواهید داشت. در جدول زیر بهترین CPU و کارت گرافیکی که در کنار هم بهینهترین بازدهی را ارائه میکنند معرفی شده است.
امید است با مطالعه این گزارش، به آگاهی کافی برای انتخاب لپتاپی که با حداقل میزان هزینه، بیشترین کارایی را به شما ارائه کند، رسیده باشید. در نهایت لازم میدانیم به معرفی مهمترین دلایلی که فروشگاه اینترنتی زنبیل را برای خرید لپ تاپ به بهترین گزینه تبدیل میکنند بپردازیم. با خرید لپتاپ از زنبیل دو امکان مهم برای شما فراهم میشود. اول امکان استفاده از چتر حمایتی زنبیل است، به اینگونه که در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم شما، پیگیری کارهای مربوط به گارانتی لپ تاپ تا مرحله آخر و برطرف شدن مشکل توسط شرکت خدمات پس از فروش و تحویل دوباره آن به شما را میتوانید بدون هیچ هزینهای به زنبیل بسپارید. امکان دوم تضمین بهترین قیمت لپ تاپ میباشد. به این صورت که بعد از خرید محصول طی زما مقرر، اگر متوجه شدید که فروشگاه معتبر دیگری همان محصول را با همان مشخصات و گارانتی با قیمت کمتری ارائه میکند، با آگاه کردن فروشگاه اینترنتی زنبیل از این مورد، در کمتر از دو ساعت ما به التفاوت وجه پرداختی به حساب شما بازگردانده میشود. پس با آرامش خاطر به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کرده و پس از آگاهی از قیمت هر یک از مدلهای لپ تاپ برندهای معتبر از جمله قیمت لپ تاپ ایسوس ، قیمت لپ تاپ لنوو و ایسر با گارانتی اصلی اقدام به خرید نمایید.
انتهای رپورتاژ خبری
منبع: ایسنا
کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ ایسوس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/